دریافت کارت سبز بسیج

اگر در ایران زندگی میکنید حتما تا به حال کلمه بسیج زیاد به گوش شما خورده بسیج نیروی داوطلب مردمی است که در 5 آذر ماه سال 1358 توسط رهبر جمهوری اسلامی ایران بنیان گذاری شد.

این ارگان زیر مجموعه سپاه جمهوری اسلامی ایران است،وظیفه اصلی این سازمان مدیریت و آموزش نیرو های داوطلب مردمی است.مقر این سازمان ها که به اصطلاح آمیانه به آن ها پایگاه مقاومت بسیج گفته میشود در مساجد و حسینه ها واقع است.

دریافت کارت سبز بسیج
دریافت کارت سبز بسیج

برای دریافت کارت سبز بسیج باید دوره هایی را بگذرانید که در ادامه به آن ها میپردازیم.

دوره مقدماتی کارت سبز بسیج

این دوره  در مدت زمان 30 روزه بر گزار میشود ،محل برگذاری این دوره ها در پایگاه های بسیج است ،این دوره شامل آموزش مقدماتی و تئوری درباره رزم ،تاریخچه جنگ و سلاح ها است .در طول این دوره داوطلب 2تا4 روز را در میدان تیر سپری میکند.

میدان تیر

حتما در دوران تحصیل چه در مدرسه چه در دانشگاه به میدان تیر سری زده اید .

میدان تیر یک منطقه دور افتاده در اطراف شهر است که کسی در این منطقه سکونت ندارد و تمریناتی که در این منطقه صورت میگیرد مزاحمتی برای کسی ایجاد نمیکند.در این منطقه 3 اصل اصلی مورد آموزش قرار میگیرد.

  1. آشنایی با سلاح
  2. آشنایی با باز بست کردن و اجزا داخلی سلاح
  3. تیر اندازی و شلیک

آشنایی با سلاح 

بعد از ورود به میدان تیر یکی از اعضای کادر آموزش شروع به گفتن توضیحاتی در مورد سلاح به شما میکند . در ابتدا با نام سلاح شروع میکند که معمولا در تمام میدان های تیر کشور از اسلحه کلاش استفاده میشود که تاریخچه این سلاح برای شما بازو گو میشود و اطلاعاتی همانند وزن اسلحه،سرعت اسلحه و دقت آن به شما گفته میشود.

آشنایی با باز بست کردن و اجزا داخلی سلاح

در این قسمت از آموزش اسلحه را به طور کامل باز کرده و روند باز کردن ،اجزا مختلف و نحوه تعویض اجزا و قطعات آموزش داده میشود.

ادامه مطلب
خدمت سربازی چند ماه است ۱۴۰۳

نحوه جا زدن و بستن این اسلحه در مرحله بعدی آموزش داده میشود سپس اجزا و شلیک توضیح داده میشود .

این اجزا با حالت اسلحه شروع میشود که در 3 حالت ناظم،گلن گدن و ماشه است.

برگه ناظم در 3 حالت به صورت ضامن(حالتی که حتی با کشیدن گلن گدن و فشار ماشه تیر از اسلحه خارج نمیشود)،تک تیر(برای هر تیر باید یک بار ماشه را فشار داده)و حالت رگبار یعنی تا زمانی دست شما روی ماشه اسلحه قرار گرفتن و اصله تیر دارد تیر ها پشت سر هم از اسلحه خارج میشوند.

تیر اندازی و شلیک

با دانستن مراحل قبل حالا نوبت این رسیده که در جایگاه مخصوصی که با شرایط ایمنی تنظیم شده و اسلحه ها در آن قرار دارند شروع به تیر اندازی به سمت سیبل هاای که تقریبا در فاصله صد متری قرار دارند یطح تیر لندازی و نشانه گیری خود را بسنجید.

دریافت کارت سبز بسیج
دریافت کارت سبز بسیج

دوره تکمیلی کارت سبز بسیج

برای شرکت در این دوره ابتدا باید دوره ابتدایی را با موفقیت به پایان برسانید ،پیش نیاز دیگر داشتن کارت بسیج فعال است.

برای دریافت کارت فعال بسیج باید بعد از ثبت نام در پایگاه بسیج 6 ماه به صورت فعال فعالیت داشته باشید تا این کارت به شما اهدا گردد.

با داشتن کارت بسیج فعال به ازای هر سال یک ماه از دوره خدمت شما کسر میشود اما این کسری حدی هم دارد،سقف این کسری 6 ماه است.

دوره تکمیلی بسیج با طول مدت 15 روز در یکی از پایگاه های نظامی سپاه صورت میگیرد که همانند دوره آموزشی خدمت سربازی است اما از دوره ابتدایی بسیج بسیار سخت تر بوده. در این دوره تمام آموزش هایی که در دوره آموزشی خدمت سربازی به مشمولان خدمت داده میشود به داوطلبان موجود در دوره تکمیلی بسیج نیز آموزش داده میشود.

بعد از پایان این دوره گواهی دوره تکمیلی بسیج برای شما ارسال میگردد.

ادامه مطلب
برای معافیت سربازی کجا باید رفت

مزایا دریافت کارت سبز بسیج

با داشتن این کارت علاوه بر کسری خدمتی که برای دوره خدمت سربازی برای شما در نظر گرفته میشود دوره آموزشی برای شما به طور کامل حذف میشود و نیازی به گذراندن این دوره در خدمت سربازی نیست.

دریافت کارت سبز بسیج تنها راه کسر دوران خدمت سربازی نیست.

مدارک لازم دریاغت کارت سبز بسیج

  1. اصل و کپی مدارک شناسایی
  2. ۶ قطعه عکس ۴*۳
  3. کارت بسیج فعال
  4. گواهی گذراندن دوره مقدماتی
  5. تکمیل فرم درخواست شرکت در دوره تکمیلی

امروزه با تصویب آیین نامه ها شرایط کسری خدمت تفاوت زیادی با سال های اخیر پیدا کرده.

در طول دوره خدمت منطقه ای که خدمت سربازی را در آن میگذرانید اهمیت زیادی در طول خدمت شما دارد.

طول خدمت سربازی در مناطق عادی به 21 ماه خدمت تصویب شده است .

اگر مشمول، این دوره را در مناطق امنیتی و درگیر مثل مناطق مرزی بگذراند طوا دوره خدمت سربازی به 14 ماه کاهش پیدا میکند.

اما سربازان مشمولی که امریه سربازی دارند تحت هر شرایطی باید 24 ماه خدمت کنند.

امریه سربازی

امریه سربازی شرایطی را بریا سرباز مشمول ایجاد میکند که بعد از گذراندن دوره آموزشی خود در پادگان باقی مانده دوره خدمت سربازی خود را در محیط اداری که با توجه به رشته تحصیلی مشمول به آن چا راه یافته بگذراند.

از مزایا امریه میتوان به این اشاره کرد که شما مدت دو ساله بین درس و کار فاصله ندارید و این دوره برای شما ثابقه کار هم محسوب میشود.

طرز پوشش و بلندی موی سر در امریه به اندازه دوره خدمت سربازی سخت گسرانه نخواهد بود و مشمول از محیط سخت نظامی و خشن پادگان ها دور خواهد بود.

اما هیچ گونه کسری خدمتی برای مشمولانی که امریه دریافت میکنن در نظر گرفته نمیشود.

یکی دیگر از راه های کم کردن سربازی معافیت است .

ادامه مطلب
کدهای مراکز آموزشی خدمت سربازی

معافیت سربازی

معافیت سربازی به معنای حذف دوره سربازی برای شخص مشمول است.معافیت به دو صورت موقت و دائمی در دسترس است به عنوان مثال معافیت تحصیلی از انواع معافیت های موقت است.

معافیت های دائمی:

معافیت پزشکی:

این معافیت به دستور پزشک متخصص  صورت میگیرد بنا به تشخیص پزشک با داشتن بیماری خاص یا مشکلات بدنی و ذهنی شخص مشمول میتواند از دوره خدمت سربازی معاف شود .البته معافیت پزشکی میتواند به صورت موقت و دائم باشد.

معافیت کفالت:

معافیت کفالت به این معناست که خانواده شخص مشمول خدمت له علت کهولت سن،بیماری،و سایر مشکلات نتوانند به تنهای از پس زندگی خود بر بیایند و نیاز به شخصی دارند که بایئ به صورت روزانه از آن ها مراقبت کند.اگر پدر شخص مشمول در سلامت کامل باشد اما سن پدر بیش تر از 75 سال باشد این معافیت برای شخص مشمول خدمت در دسترس خواهد بود.

معافیت 3 برادری:

قانون معافیت 3 برادری به این معنا است که خانواده شخص مشمول باید حد اقل سه فرزند پسر با سن بیش تر از مشمول داشته باشد و هر 3 برادر خدمت سربازی خود را به اتمام رسانده،کارت پابان خدمت دریافت کرده باشند.برادر چهارم میتواند برای دریافت معافیت 3 برادری اقدام کند.

معافیت های دیگر:

تعداد زیادی معافیت دیگر با شرایط های خاصی وجود دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره میتوانید به کامل مشاور مراجعه کنید.

با انجام مشاوره که به صورت آنلاین هست و نیازی به طی کردن مسافت و از دست دادن زمان زیادی در ترافیک نیست میتوانید اگر شامل معافیت ها هستید از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

برای دریافت کارت سبز بسیج باید دوره های آموزش ابتدایی بسیج و داشتن بسیج فعال را بگذرانید تا جواز حضور در دوره تکمیلی بسیج یا همان دوره دریافت کارت سبز بسیج را داشته باشید.بزرگترین مزیت داشتن کارت سبز بسیج کسری خدمت و حإف کامل دوره آموزشی سربازی است.

5/5 - (1 امتیاز)

دریافت امریه خاتم الانبیا ۱۴۰۳
دریافت امریه خاتم الانبیا
دفترچه اعزام به خدمت سربازی
شرایط جذب سرباز معلم ۱۴۰۳
شرایط جذب سرباز معلم ۱۴۰۳
برگ سفید سربازی
برگ سفید سربازی
سامانه دریافت معافیت تحصیلی
معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال دارای دو فرزند
معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال دارای دو فرزند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره📜

خواهشا متن زیر را با دقت بخوانید با تشکر